streda 21. januára 2015

Confession of a cynical from-time-to-time misanthrope

Som cynička.
Ak by niekto potreboval definíciu, tu je jedna: mravne otupený, bezcitný, bezohľadný človek nápadne opovrhujúci kladnými ľudskými hodnotami, ušľachtilosťou, jemnosťou a taktom.
Hmmm. Trochu kruté. Skôr by som to formulovala tak, že mám niekedy pocit, akoby tieto kladné ľudské hodnoty zo spoločnosti vyprchávali. V praxi teda zvyčajne s opovrhnutím odfrkávam nad romantickými opletačkami vo filmoch (aj keď Pýcha a predsudok ma vždy dokáže rozfňukať) a prívlastkom „patetický“ či „nechutne sentimentálny“ poľahky onálepkujem bársaký (ne)umelecký prejav týkajúci sa ruží, mačiatok, srdiečok a pochybných vyznaní lásky.
Avšak, Vladimír Mináč raz napísal: „Vieme, že mladých i starých zjavných cynikov je zvyčajne ľahko prichytiť pri tajnom cite.“
A tak je to i so mnou. Jedného dňa som sa prichytila pri tom, ako ma Škandinávia rozcitlivela. Postupnou nedobrovoľnou introspekciou som zistila, že som sa bez pochýb a akéhokoľvek racionálneho dôvodu zamilovala (ako to už napokon s tou zamilovanosťou obvykle býva). Z tohto nečakaného a doposiaľ nepoznaného vzplanutia rozvinuli sa vo mne nasledujúce misconceptions (rozumej nejasné predstavy láskou poškvrnenej mysle):
  1.  Škandinávia (najmä teda Švédsko) je dokonalá krajina     . 
  2. Švédi sú uctievaniahodní polobohovia, ktorí sú geneticky predisponovaní na to, aby boli šťastní a bezchybní.
  3. Aj keď sú Švédi nadradená rasa, ku všetkým sa správajú s priam altruistickým oduševnením a ich najväčšou záľubou je zachraňovať šteniatka a opatrovať ľudí v núdzi.
  4.  Všetci švédski chlapi vo svojom voľnom čase čítajú, počúvajú kvalitnú hudbu, alebo sa inak intelektuálne obohacujú.
  5. Pritom však tajne túžia po tom, aby ma mohli uniesť a odcválať so mnou na svojom majestátnom jednorožcovi do západu slnka.
  6. Vo Švédsku buď sneží alebo je teplo, ale rozhodne pri tom vždy svieti slnko. 

A keďže sa vždy držím tohto hesla, tak som sa usilovala a usilovala, až som sa sem pred pol rokom dostala, hoci iba ako podradný erazmák. A moje cynické ja si začalo škodoradostne mädliť ruky, keď mi hlava postupne začala padať z oblakov rovno na chladnú a premočenú švédsku zem.

A aké máte predstavy o Škandinávii vy? Čítajte ďalej a možno sa vám tiež rozdrobia ako perníky po 16-hodinovom natriasaní sa v autobuse spoločnosti Bohemian lines.

Hej då!

2 komentáre:

  1. dobrý deň,
    Am pani Angela Rice. Som dáma s veľkým svedectvom žijem v USA, a ja som šťastná žena dnes? a povedal som ja, že každý veriteľ, ktorý zachráni moju rodinu z našej zlej situácie, budem odkazovať akýkoľvek subjekt, ktorý hľadá pôžičku pre neho, on mi dal šťastie pre mňa a moju rodinu, bol som v núdzi úveru vo výške $ 360,000.00 na začať svoj život na celom ako som matka s 2 deťmi som sa stretol tento úprimný a Boh sa báť človeka úveru veriteľa, ktorý mi pomohol s pôžičkou vo výške $ 360,000.0.Dollar, je to Boh sa báť človeka, ak ste v núdzi úveru a vy bude splácať úver, kontaktujte ho mu povedať, že je pani Cynthia Corvin, že vás odkázať na neho. kontakt Mr.Aldis Curt, prostredníctvom e-mailu: - freedomlendinghome@gmail.com
    * Hard Peniaze Pôžičky
    * Podnikateľský úver
    * Dlh Konsolidácia pôžičiek
    * Osobné úver
    * Obchodné úverovej expanzie
    *Študentská pôžička
    * Rozvoj poľnohospodárstva úver
    ... A mnoho ďalších
    freedomlendinghome@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj ,
    Som pani Cynthia Corvinová. Som pani s veľkým svedectvom, v ktorom žijem v USA a dnes som šťastná žena? A ja som povedal svoj vlastný, že každý veriteľ, ktorý zachráni moju rodinu z našej zlej situácie, budem odkázať každú osobu, ktorá hľadá úver pre neho, dal šťastie pre mňa a moju rodinu, som potreboval úver vo výške 360.000,00 dolárov na začiatok Môj život všade, ako som matka s dvoma deťmi stretol som to úprimný a BŮH sa bojí človek pôžičku veriteľa, ktorý mi pomôže s úverom 360.000 dolárov.0.Dollar, on je BOH sa báť človeka, ak si potrebujete požičať a budete Vrátiť pôžičku, kontaktujte ho, povedzte mu, že je to pani cynthia corvin, ktorá vás odkáže. Kontaktujte pána Zaka, e-mailom: - feroozsuptoo@outlook.com

    OdpovedaťOdstrániť